TFCC skada



Denna bild visar ganska bra vart jag har haft ont. Och min skada heter som sagt TFCC skada. Och det är den så kallade "menisken" i handleden som har gått sönder.

Idag opererades jag. Jag grät innan jag opererades och efter. Så jag är inte direkt på topp. Visade sig också att mensiken var mer skadad än vad de trodde. Ganska mycket mer skadad än vad de trodde. Så de tog bort en helt del.. Eftersom de var tvungna att ta bort mycket så blir jag också borta längre från handbollen. Hon sa att jag är fullt spelklar efter jul.. Till jul är de 4 månader.. Hon sa att jag får verkligen inte stressa.



Nu kommer jag gå med gips i först 2 veckor, åka upp till Stockholm och byta gipset, ha det i ytterligare 2 veckor. Så totalt 4 veckor med gips. Då jag iprincip inte får göra ett skit. Inte laga mat, inte städa, inte lägga någon tyngd alls på handen, inte svettas.. Så jag kan inte träna speciellt mycket med andra ord. Jaha, vad fan ska jag göra i 4 veckor?

Efter 4 veckor med gips så blir de 4 veckor med skena. Och då kan jag börja träna handen lite grann och kan börja springa och svettas! Mer vet jag inte..

Nu är de gjort och jag ska fan komma tillbaka grymt stark i handled!

Kommentarer
Postat av: Maria S

Hej, har just fått veta att jag har denna skada och vill veta om operationen, och om hur du fick en bra handkirurg. När kan man röra sig normalt efter operation. Kan man tex sköta ett jobb eller blir man sjukskriven. Tyckte att de var skönt att dom hittade något på MR´n. Den första ortopeden sa åk hem det är bara en stukning, så jag försökte träna rehab i en månad till, verkar vara en ovanlig skada?

2010-11-22 @ 21:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0