Nu jävlar..

Löpningen gick skit, som vanligt. Men de ska vi lösa. Pappa tryckte på fel knappar så de slutade i att jag förstod vad som verkligen var fel och började stört böla och stackars pappa förstod först ingenting. Men en sak - jag har världens bästa pappa och mamma.

Jag vet att alla många i min klass läser min blogg, men jag tänker inte ljuga om min situation längre. Jag mår inte bra. Jag trivs inte med mig själv och min kropp. Och har inte gjort det på över ett halv år. Jag har försökt sluta med godis osv. Men är så sjukt socker beroende så det har blivit rätt misslyckats. Så jag har istället gått med ångest efter att jag ätit vissa saker..

Och idag kom pappa åt en knapp, som fick mig själv att förstå att nu måste saker ändras. Jag måste ju trivas i min egen kropp och med mig själv för att någonting i mitt liv ska gå bra och för att jag ska må bra och ska kunna prestera. Jag har börjat få bristningar på kroppen som jag inte är stolt över, som jag mår illa av varje gång jag ser dem. Och jag hatar att visa mig naken för någon annan... Tobias undrade ett tag varför jag sov i tröja, vilket jag aldrig gör med honom i vanliga fall..

Så nu är jag blottat mig för de i min klass också, blottat mig för er andra som kanske läser min blogg. Men så ser min situation ut just nu.. Och imorgon börjar mitt nya liv på riktigt. Nu jävlar ska jag klara det. Det sköna är att nu är jag inte ensam om det, nu är mamma med på det också. Vi sak peppa varandra! Jag ska bli av med mitt sockerberoende och jag ska gå ned i fett. Fram för allt trivas med mig själv och min kropp.

Kommentarer
Postat av: josefine h

Vi får peppa varandra mickis, jag vill också bli nyttigare!

2010-04-27 @ 22:30:03
Postat av: Emelie G

<3 Hjärtat, inte visste jag att du mått så dåligt!! :'( Vi kan hjälpas åt i skolan och hålla oss borta från socker bomberna tillsammans. Du är stark Michaela, det har du bevisat förut. Så låt inte lite socker få hindra dig! puss och kram <3

2010-04-27 @ 22:54:46
Postat av: jossan

jag stöttar dig gumman, alltid <3

2010-04-27 @ 22:55:28
URL: http://joosefing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0