Jag lever!

Nu hade jag tänk berätta vad jag varit med om i helgen, så jag kan hänvisa alla hit så jag slipper berätta för alla vad som hänt. Såhär är det, spelade match igår (lördag), hann spela ca 28 minuter. Sedan går jag igenom, tar imot mig med höger arm och handled mot golvet efter att jag skjutit, får sedan en motståndar spelare över mig och känner direkt att min vikt, plus en annan människas vikt är inte något en arm och liten handled klarar av att bära. Känner hur min handled halvt mosas plus att min arm bara viker sig. Smärtan kom direkt och så kommer Malin (mamma) och andra människor fram och det ända jag hör är - Den ser bruten ut, ring ambulans. Jag kollar upp mot min underarm och ser att den har en väldigt konstig form. Jag får panik och börjar skrika och smärtan blir bara värre och värre i handled och arm.

Ambulansen kommer och dom frågar mig lite grejer, har så j-vla ont´. Ambulans killen sätter nål i mig och ger mig lite morfin, men säger snabbt att jag inte vill ha något, för kändes inge skönt i huvudet. Klarade av smärtan kände jag också. Rullar in på akuten där jag och mamma sedan får vänta på läkare. Till slut kommer det en läkare och kollar in bananformade arm och min handled jag inte kunde röra. De sa att jag skulle röntgas såklart. Fick vänta ännu lite till för att få åka till röntgen. Sen röntgades jag och fick sedan åka tillbaka till akutstället. Låg och väntade ett tag sedan kom två läkare, den jag hade från börja plus en till. Båda hade kollat på mina röntgen bilder och båda var förvånade - ingenting brutet. Jag, mamma, och de två läkarna var förvånade - för armen var så konstigt formad. Så fick bandage för armen och skulle hålla den i högläge.

Så nu sitter jag här, med en handled som inte är till så stor nytta och det strålar ut till underarmen. Hm. Skönt i alla fall att slippa 4 veckors gips!

Kommentarer
Postat av: johanna

skönt att den inte var bruten iaf! :) love!<3

2009-12-15 @ 00:34:33
URL: http://jwalliin.blogg.se/
Postat av: jossan

skönt att inget var brutet iaf ! :) <3

2009-12-15 @ 22:58:53
URL: http://joosefing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0